Konsultacje fizjoterapeutyczne w firmie
Bez względu na rodzaj wykonywanej pracy, polscy pracownicy coraz częściej skarżą się na dolegliwości bólowe układu ruchu. Długie przebywanie w pozycji siedzącej, brak ruchu, nadmierne obciążenie fizyczne podczas wykonywania pracy a także zaniedbania w obszarze ergonomii sprawiają, że ponad 16% zwolnień lekarskich w 2022 roku dotyczyło właśnie chorób układu mięśniowo-szkieletowego. Statystycznie problem ten dotyczy także Twoich pracowników. Zadbaj o ich zdrowie poprzez konsultacje fizjoterapeutyczne w miejscu pracy.
Co obejmują konsultacje fizjoterapeutyczne w firmie?
Konsultacje są dobrym rozwiązaniem dla osób, które odczuwają dolegliwości bólowe związane z narządem ruchu, mają wady postawy lub doświadczyły urazu. Są także pomocne w przeciwdziałaniu i zapobieganiu dalszym zwyrodnieniom i powstawaniu chorób zawodowych.
Jak wygląda konsultacja fizjoterapeutyczna? Rozpoczyna się od wywiadu, mającego zweryfikować stan zdrowia pacjenta. Specjalista sprawdza także przeciwskazania do terapii, doradza odpowiednie działania, prowadzi ćwiczenia wzmacniające i masaże terapeutyczne. Konsultacje ze specjalistą odbywają się w siedzibie firmy klienta, tak aby pracownicy mogli z nich łatwo skorzystać. Konsultacja trwa zwykle od 30 do 45 minut, w zależności od ustaleń.
Fizjoterapia dla pracowników odbywa się na indywidualne zapisy w terminach zarezerwowanych dla firmy. Do organizacji zapisów służy dedykowana platforma. Dzięki temu w zapisy nie są angażowane działy HR i BHP u klienta. W ramach indywidualnych spotkań z pracownikami ustalany jest zakres fizjoterapii. Może ona obejmować m.in.:
- kinezyterapię,
- taping,
- masaż leczniczy,
- masaż funkcjonalny,
- trening funkcjonalny,
- diagnostykę funkcjonalną, w tym badania USG fizjoterapeutyczne,
- konsultacje z zakresu fizjoterapii uroginekologicznej.
Kto prowadzi konsultacje fizjoterapeutyczne?
Konsultacje dla pracowników są prowadzone przez wykwalifikowanego, doświadczonego fizjoterapeutę. Współpracując na co dzień z pracownikami firm różnych branż potrafi on doskonale dopasować zakres ćwiczeń i masaży do potrzeb zarówno pracowników biurowych, jak i fizycznych. Konsultacje w firmie klienta prowadzi dedykowany fizjoterapeuta. Dzięki temu zmniejsza się dyskomfort u pracowników, a specjalista jest zaznajomiony z ich dolegliwościami. Dla zapewnienia ciągłości terapii z fizjoterapeutą, dla firmy delegowany jest także specjalista na zastępstwo.
Profilaktyka fizjoterapeutyczna w miejscu pracy – dlaczego warto?
Istnieje mnóstwo korzyści fizjoterapii, o których warto wiedzieć. Konsultacje ze specjalistą przyczyniają się bowiem do poprawy dobrostanu pracowników, a także do funkcjonowania całej organizacji. Korzyści wynikające z fizjoterapii:
Korzyści dla pracowników:
- Profesjonalna ocena i diagnoza: Fizjoterapeuci posiadają wiedzę i umiejętności do dokładnej oceny stanu zdrowia pacjenta. Poprzez różnorodne testy i badania są w stanie zidentyfikować przyczyny bólu czy dyskomfortu.
- Spersonalizowane planowanie leczenia: Na podstawie diagnozy fizjoterapeuci opracowują spersonalizowany plan leczenia, dostosowany do indywidualnych potrzeb pacjenta. To pozwala skutecznie niwelować konkretne problemy.
- Rehabilitacja po urazach: Dla osób doznających urazów, fizjoterapia stanowi kluczowy element procesu rehabilitacji. Pomaga w powrocie do pełnej sprawności poprzez odpowiednie ćwiczenia i terapie.
- Zapobieganie przyszłym problemom: Konsultacje fizjoterapeutyczne nie tylko leczą obecne dolegliwości, ale także pomagają w zapobieganiu przyszłym problemom. Poprzez korektę postawy, naukę właściwego wykonywania czynności czy stosowanie odpowiednich ćwiczeń, fizjoterapeuci wspierają zdrowy styl życia.
- Redukcja bólu i poprawa funkcji ruchowych: Fizjoterapia skupia się na redukcji bólu oraz poprawie funkcji ruchowych. To szczególnie istotne dla osób ze schorzeniami układu mięśniowo-szkieletowego.
- Trening funkcjonalny: Fizjoterapeuci oferują specjalnie dostosowane programy treningowe, które pomagają w poprawie ogólnej sprawności i utrzymaniu zdrowego stylu życia.
- Oszczędność czasu i pieniędzy dzięki konsultacjom fizjoterapeutycznym dostępnym w miejscu pracy.
Korzyści dla firmy i pracodawcy:
- Mniejsza liczba absencji chorobowych - zmniejszenie się dolegliwości bólowych u pracowników poskutkuje mniejszą liczbą zwolnień lekarskich
- Zmniejszenie się rotacji pracowników i zagrożenia związanego z utratą dobrego specjalisty
- Większa efektywność, lojalność i przywiązanie do firmy u pracowników
- Zapewnienie bezpłatnych konsultacji fizjoterapeutycznych pracownikom, to lepszy wizerunek pracodawcy zarówno wśród pracowników, jak i na zewnątrz firmy
- Łatwiejsze pozyskanie nowych pracowników, w tym także świetnych specjalistów
- Poprawa finansów firmy związana z mniejszą liczbą zwolnień i większą efektywnością zespołu
Jeżeli chcesz wiedzieć, jak taka usługa wyglądałaby w Twojej organizacji, skontaktuj się z nami.
Nasz specjalista przygotuje dla Ciebie spersonalizowaną ofertę.
Fizjoterapia dla firm i ergonomia miejsca pracy – kompleksowe działanie dla zdrowia układu ruchu
Konsultacje ze specjalistą to tylko jedno z działań, jakie warto wdrożyć dla zapewnienia pracownikom zdrowia i zniwelowania u nich dolegliwości układu ruchu. W tym celu sprawdzi się odpowiednia ergonomia pracy, a więc wykonanie audytu stanowisk, konsultacje z ergonomii pracy i skorygowanie stanowisk pracy według wskazówek specjalisty. Dobre efekty przyniosą także kampanie edukacyjne na temat zdrowia układu ruchu oraz kampanie promujące aktywność fizyczną.
Konsultacje ze specjalistą – jak wygląda początek współpracy?
W każdej z firm nieco inaczej wygląda wykonywanie codziennych zajęć. Jeżeli większość Twoich pracowników pracuje przy komputerze, będą wymagać zupełnie innego podejścia i innych zabiegów fizjoterapeutycznych niż pracownicy fizyczni. Rozpoczynając współpracę staramy się jak najdokładniej określić, jakiego wsparcia w zakresie fizjoterapii i rehabilitacji będzie potrzebowała dana organizacja. Ważne jest także to, jak długo mają potrwać konsultacje w firmie. Dopasowujemy także delegowanego dla konkretnej firmy specjalistę, który od tej pory będzie zajmował się pracownikami. W oparciu o te informacje przygotowujemy plan organizacji konsultacji fizjoterapeutycznych, który najlepiej odpowie na potrzeby i wyzwania klienta.
Konsultacje z fizjoterapeutą w siedzibie firmy – ile to kosztuje?
Dopasowując dla każdego z naszych klientów indywidualny plan terapii z fizjoterapeutą dla pracowników, bierzemy pod uwagę wiele czynników, takich jak:
- liczba pracowników, którzy będą korzystać z usług,
- liczba dni, w których fizjoterapeuta będzie dostępny dla pracowników,
- długość trwania konsultacji (jednorazowe, nastawione na pełne sesje rehabilitacyjne itp.),
- zakres konsultacji,
- dojazd specjalisty do siedziby firmy.
Biorąc pod uwagę, że czynniki te mogą znacząco się różnić w organizacjach, każda z takich usług wyceniana jest indywidualnie dla klienta.
Co o współpracy z nami mówią klienci?
Współpraca z firmą NMS od samego początku układała się bardzo dobrze. Jesteśmy zadowoleni zarówno z samej organizacji wszystkich wydarzeń, komunikacji z nami, jak i wartości merytorycznej wszystkich aktywności. NMS zorganizowało w ciągu jednego miesiąca, dla ponad 4500 pracowników naszej firmy, łącznie 16 wydarzeń. Wszystkie aktywności odbyły się w dwóch lokalizacjach w Polsce, na terenie 4 fabryk.
Przygotowując event, firma SQD Alliance wykazała się dużą kreatywnością i profesjonalizmem. Tematyka wydarzenia była spójna i dostosowana do potrzeb naszej firmy. Przygotowane czynności nie tylko podniosły świadomość kultury bezpieczeństwa, ale również wpłynęły korzystnie na integrację zespołu. W ramach wydarzenia odbyły się takie aktywności, jak gry decyzyjne, tory zadaniowe, instruktaże. Pozwoliły one w ciekawy, angażujący sposób przyswoić wiedzę i dobre praktyki z zakresu bezpieczeństwa pracy, zdrowia układu ruchu oraz ochrony środowiska w temacie segregacji odpadów.
*Usługa realizowana w ramach grupy partnerskiej z SQD Alliance.
Mając na uwadze staranność, wysoką jakość wykonywanych usług i bardzo dobrą organizację, a także doświadczenie, wysoko oceniamy współpracę z SQD Alliance Sp. z o. o. i polecamy tę firmę jako partnera godnego zaufania i świadczącego usługi na najwyższym poziomie.
*Usługa realizowana w ramach grupy partnerskiej z SQD Alliance.
Współpracując już wcześniej z SQD Alliance w obszarze ergonomii, szkoleń bhp i fizjoterapii, postanowiliśmy po raz kolejny powierzyć firmie realizację warsztatów dla pracowników. Specjaliści firmy bardzo dobrze poradzili sobie zarówno z dostosowaniem programu i czasu trwania szkoleń do wymogów dofinansowań unijnych, jak i z organizacją całego wydarzenia. Zadbano także o spełnienie wymagań unijnych dotyczących kwalifikacji trenera prowadzącego warsztaty.
*Usługa realizowana w ramach grupy partnerskiej z SQD Alliance.
SQD Alliance wyróżnia się bardzo dobrą komunikacją oraz szybką reakcją na zapotrzebowanie ze strony klienta. W ciągu tygodnia od zgłoszenia się przez nas do firmy z zapytaniem o warsztaty dla pracowników, przygotowano korzystną cenowo ofertę, dostosowaną do naszych oczekiwań, dopasowano dogodny dla nas termin i zrealizowano oba warsztaty w siedzibie firmy w Warszawie.
*Usługa realizowana w ramach grupy partnerskiej z SQD Alliance.
Firma zorganizowała dla naszych pracownic szkolenie dotyczące profilaktyki raka piersi, zawierające wykład wraz z prezentacją, a także ćwiczenia praktyczne. Przygotowane wystąpienie, wzbogacone o dane statystyczne było bardzo interesujące, a wiedza została przekazana w sposób przejrzysty i zrozumiały. Podczas warsztatów praktycznych każda z pracownic miała możliwość przećwiczenia nabytych umiejętności z użyciem fantomów piersi, różniących się od siebie wielkością, strukturą oraz umiejscowieniem zmian do wykrycia podczas badania.
*Usługa realizowana w ramach grupy partnerskiej z SQD Alliance.
Zorganizowany przez SQD Alliance kurs dostosowany został do specyfiki naszej firmy. Pracownicy, podzieleni na mniejsze grupy, mogli dokładnie przećwiczyć resuscytację krążeniowo-oddechową. Podczas specjalnie wybranych zajęć praktycznych, pracownicy mieli okazję zetknąć się z zagrożeniami, które realnie mogą pojawić się w ich miejscu pracy. Szczególnie wartościowe okazało się szkolenie z udziałem pozorantów, dotyczące urazów.
*Usługa realizowana w ramach grupy partnerskiej z SQD Alliance.
Program szkoleń został dostosowany do naszych potrzeb. Zawierał elementy budujące praktyczne umiejętności, takie jak m.in. analiza zdarzeń, ćwiczenia z udzielania pierwszej pomocy oraz gaszenia pożarów. Na uwagę zasługuje wysoki poziom wiedzy trenerów, ich kompetencje, a także umiejętność aktywnego prowadzenia szkoleń grupowych z użyciem elementów grywalizacji.
*Usługa realizowana w ramach grupy partnerskiej z SQD Alliance.
Aby jak najlepiej zrealizować założone zadania, ze strony SQD Alliance powołano w ramach grupy roboczej 3 specjalistów z obszarów zarządzania zdrowiem, zdrowia publicznego, bezpieczeństwa pracy i zarządzania, czynnie zaangażowanych w całościowe i kompleksowe opracowanie strategii.
*Usługa realizowana w ramach grupy partnerskiej z SQD Alliance.
Współpracę z SQD Alliance podjęliśmy w celu zorganizowania eventu o tematyce zdrowotnej i bezpieczeństwa, którym świętowalibyśmy 750 dni bez wypadku w naszym zakładzie pracy. Oprócz tego zależało nam na dalszym zwiększaniu świadomości w zakresie bhp. Firma zorganizowała dla nas event, pomagając nam, po szczegółowej rozmowie dobrać odpowiednie aktywności w pełni odpowiadające na potrzeby pracowników Allflex. W pełni także przejęła organizację całego wydarzenia z pomocą koordynatora eventu.
*Usługa realizowana w ramach grupy partnerskiej z SQD Alliance.
Aktywności związane z Dniem Zdrowia oraz szkoleniem z pierwszej pomocy zostały przeprowadzone w preferencyjnych godzinach dla każdego pracownika naszego zakładu. Mając na uwadze specyfikę pracy w firmie RECARO, specjaliści SQD Alliance zaplanowali i przeprowadzili badania w taki sposób, aby w jak najmniejszym stopniu zakłócić ciągłość produkcji.
*Usługa realizowana w ramach grupy partnerskiej z SQD Alliance.
Na wyróżnienie zasługuje fakt, że audyty bezpieczeństwa pracy były realizowane równolegle z odrębnymi audytami specjalistów ds. zdrowia i epidemiologii. Dzięki temu pracownicy poszczególnych lokalizacji zyskali kompleksową wiedzę z każdej z tych dziedzin w optymalnym czasie.
*Usługa realizowana w ramach grupy partnerskiej z SQD Alliance.
Zdrowie pracowników i odpowiednia ergonomia pracy – dowiedz się więcej
Bardzo ważne jest zapobieganie dolegliwościom i zadbanie o ergonomię pracy, a co za tym idzie, poszerzenie swojej wiedzy o inne aspekty, nie tylko związane bezpośrednio z samą fizjoterapią. Nasi specjaliści przygotowali dla Ciebie ciekawe materiały na ten temat.
Zastanawiasz się, jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie?
Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą, aby porozmawiać o szczegółach i poznać Twoje potrzeby.
Administratorem danych zawartych w korespondencji e-mail jest NMS-Novelty Medical Supply Sp. z o.o. z siedzibą w Pszczynie przy ulicy Stefana Batorego 17, 43-200 poczta Pszczyna, NIP: PL6381806423, REGON: 24302815400000, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000438742.
Wysyłając wiadomość, przekazują nam Państwo adres e-mail oraz inne dane zawarte w treści wiadomości. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych są dostępne w Polityce Prywatności dostępnej na tej stronie internetowej.
Wiadomość wysłana poprawnie