Idź do strony głównej

Kampanie zdrowotne i akcje profilaktyczne w firmie

Nie jest żadną tajemnicą, że to od zdrowia i dobrostanu pracowników w dużej mierze zależy efektywność i dobre wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Odpowiedzialni pracodawcy coraz częściej inwestują więc w zdrowie pracowników, inwestując tym samym w lepsze działanie całej organizacji. Przemyślane akcje prozdrowotne promujące profilaktykę i zdrowy styl życia przynoszą pozytywne skutki, wpływając na zmniejszenie się absencji chorobowych w firmie, a także większą wydajność. Są także świetnym pomysłem przy poszukiwaniu działań, które nie tylko będą ciekawym benefitem dla pracowników, ale również okazją do integracji i poszerzenia świadomości w zakresie zdrowia.

Kampania profilaktyczno-edukacyjna i promowanie zdrowia w firmie

Kampanie prozdrowotne w organizacji są sposobem na upowszechnianie zdrowego stylu życia wśród pracowników, dzięki czemu zyskują oni świadomość w zakresie działań profilaktycznych. Przygotowując kampanie, dbamy o to, by materiały dla pracowników były przystępne i przygotowane w atrakcyjny, angażujący sposób. To właśnie dlatego kampanie zawierają tak wiele wiedzy merytorycznej, a także karty pracy, instruktaże i porady ekspertów. Ciekawym sposobem na rozpowszechnianie wiedzy wśród pracowników są tutoriale edukacyjne dotyczące dowolnych zagadnień w obszarze zdrowia i profilaktyki, a także wystawy edukacyjne.

Materiały do kampanii i akcji profilaktycznych opracowywane są przez doświadczonych specjalistów w zakresie zdrowia, bezpieczeństwa, ergonomii, dietetyków, fizjoterapeutów i psychologów. Działania profilaktyczne obejmujące kampanie edukacyjne i promowanie zdrowia w firmie to świetny pomysł zarówno na samodzielną akcję, jak i część eventów zdrowotnych i szkoleń.

Zorganizuj kampanie edukacyjne na temat zdrowia

Kampania edukacyjna „Z ergonomią na TY”

Podczas kampanii, pracownicy dowiedzą się więcej na temat ergonomii w pracy i poza nią. Otrzymają także instrukcje wykonywania ćwiczeń wzmacniających ciało, które pomogą zwalczyć dolegliwości bólowe kręgosłupa.

Kampania edukacyjna „Rakowi mówimy NIE”

Zawiera analizę ryzyka zachorowania na nowotwór, a także eksperckie artykuły na temat diety antynowotworowej, profilaktyki nowotworów kobiecych i męskich, a także zaproszenie na webinar z zakresu profilaktyki nowotworowej.

Kampania edukacyjna „ZDROWIEjemy, nie TYjemy”

Uczestnicy kampanii otrzymają praktyczne porady i instrukcje w zakresie racjonalnego żywienia, utrzymania zdrowej wagi, utraty zbędnych kilogramów, właściwej motywacji oraz zbudowania zdrowych nawyków.

Tutoriale edukacyjne

Pracownicy otrzymają dostęp do krótkich filmów o tematyce dostosowanej do wymagań klienta. Przykładowe tematy filmów obejmują: zdrowie psychiczne (np. stres, odpoczynek, relacje, emocje), racjonalne żywienie, aktywność fizyczną i profilaktykę zdrowotną ukierunkowaną na jeden z obszarów warunkujących zdrowie.

Kampanie edukacyjne związane z różnymi świętami w roku

Tematyczne kampanie edukacyjne związane m.in. z Różowym Październikiem, Movember, Dniem Kobiet, a także Światowym Dniem Cukrzycy, Ergonomii itp., zawierające informacje na temat profilaktyki, metod leczenia oraz samobadania.

Wystawy edukacyjne w zakładzie pracy – zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników

Wystawy edukacyjne, wspierające dobrostan pracowników mogą być ciekawym elementem szerszej strategii zarządzania zdrowiem pracowników. Ważny jest w tym przypadku odpowiedni dobór aktywności do potrzeb organizacji. Co możemy zaproponować Twojej firmie?

Wystawa "Jedzenie wzmacniające odporność"

Wystawa, która pokazuje, jakie produkty mają pozytywny wpływ na działanie układu odpornościowego dzięki zawartości niezbędnych witamin i minerałów.

Pracownicy firmy dowiedzą się, jakie świeże zioła może zawierać „domowa apteczka” i w jaki sposób o nie dbać. Poznają także zdrowotne działania poszczególnych ziół i zalecenia, jak je bezpiecznie stosować.

Wystawa przybliża znaczenie poszczególnych składników diety w walce ze stresem. Uczestnicy dowiadują się, jakie produkty warto włączyć do diety, aby skutecznie obniżyć poziom odczuwanego stresu oraz efektywnie z nim walczyć.

W ramach wystawy edukujemy uczestników na temat tego jak cukier wpływa na organizm człowieka oraz gdzie i w jakiej postaci ukrywa się on w różnych produktach spożywczych. Aktywność zachęca do dyskusji i umożliwia firmową rywalizację, daje możliwość sprawdzenia ryzyka wystąpienia cukrzycy typu II.

Chcesz zorganizować kampanię edukacyjną dla swoich pracowników?

Skontaktuj się z nami i sprawdź, co możemy zaproponować Twojej firmie.

Konsultacje specjalistyczne i medyczne w firmie

W ramach akcji profilaktycznej można w firmie zorganizować także konsultacje medyczne czy specjalistyczne. W trakcie konsultacji pracownicy mają możliwość omówienie swoich problemów zdrowotnych lub mogą skonsultować ze specjalistą nurtujące ich wątpliwości w danym obszarze. Konsultacje są prowadzone przez wykwalifikowany personel medyczny np. lekarza internistę, ortopedę, laryngologa, dermatologa. Wśród naszych specjalistów są również dietetycy, fizjoterapeuci, kosmetolodzy, trycholodzy czy podolodzy.

W zależności od zakresu konsultacji, można je poszerzyć o dodatkowe badania np. USG, EKG, echo serca, densytometryczne, spirometrię, badanie znamion lub badanie podologiczne.

Dzięki konsultacjom pracownicy zyskują indywidualne podejście do swojego zdrowia, co przekłada się na poprawę ogólnej kondycji pracowników oraz efektywności pracy.

Działania profilaktyczne w organizacji – dlaczego warto je zorganizować?

Akcje profilaktyczne i edukacyjne promują wśród pracowników zachowania prozdrowotne, wpływając na większą świadomość w obszarze zapobiegania chorobom i regularnych badań. Mają przy tym pozytywny wpływ nie tylko na zdrowie pracowników, ale również na działanie całej organizacji.

Korzyści dla pracodawcy:

Korzyści dla pracowników:

Kampania zdrowotna i profilaktyka w firmie – od czego zaczynamy współpracę?

Współpracując z firmami z wielu branż doskonale wiemy, że każda organizacja ma własną specyfikę i wyzwania, które trzeba wziąć pod uwagę przy planowaniu kampanii zdrowotnych. To właśnie dlatego rozpoczynamy nasze działania od rozmowy z klientem, podczas której ustalimy, jakie są potrzeby organizacji i czynniki ryzyka zdrowotnego pracowników. Wspólnie określimy tematy, na których skupimy się w firmie klienta, czy ma to być profilaktyka nowotworowa, promowanie zdrowia psychicznego, skuteczne radzenie sobie ze stresem czy też racjonalne żywienie lub zapobieganie dolegliwościom bólowym kręgosłupa.

Ustalając szczegóły akcji promowania zdrowia w firmie, skupimy się także na tym, jak długo mają trwać działania w organizacji, w jaki sposób pracownicy będą otrzymywać materiały edukacyjne, czy będzie konieczne specjalne dostosowanie materiałów do klienta.

Ile kosztują działania związane z edukacją zdrowotną i profilaktyką w firmie?

Podchodząc indywidualnie do oczekiwań każdego z naszych klientów, pomagamy mu zaplanować akcję prozdrowotną zgodnie z jego potrzebami. W związku z tym każde działanie dotyczące edukacji zdrowotnej i profilaktyki wyceniane jest również w odniesieniu do danej firmy.

Ostateczna cena za tego typu działania prozdrowotne w firmie zależy m.in. od:

Po ustaleniu wszystkich zmiennych, przygotowujemy dla klienta ofertę, która pozwoli precyzyjnie dopasować programy profilaktyki zdrowotnej do potrzeb firmy, a także optymalnie wykorzystać przeznaczony na akcję prozdrowotną budżet.

Co o współpracy z nami mówią klienci?

Promowanie zachowań prozdrowotnych i badania profilaktyczne w organizacji – dowiedz się więcej

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat kampanii prozdrowotnych i wpływie edukacji na zdrowie pracowników? Nasi specjaliści przygotowali dla Ciebie artykuły na temat działań, które przynoszą pozytywne skutki dla dobrostanu pracowników.

Case studies

Zastanawiasz się, jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie?

Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą, aby porozmawiać o szczegółach i poznać Twoje potrzeby.

Check Icon

Administratorem danych zawartych w korespondencji e-mail jest NMS-Novelty Medical Supply Sp. z o.o. z siedzibą w Pszczynie przy ulicy Stefana Batorego 17, 43-200 poczta Pszczyna, NIP: PL6381806423, REGON: 24302815400000, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000438742.
Wysyłając wiadomość, przekazują nam Państwo adres e-mail oraz inne dane zawarte w treści wiadomości. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych są dostępne w Polityce Prywatności dostępnej na tej stronie internetowej.

Wiadomość wysłana poprawnie

Czego szukasz?

Chcesz o coś zapytać?