Profilaktyczne badania pracowników
Obowiązki związane z badaniami pracowników dotyczą badań wstępnych, wykonywanych przy rozpoczęciu współpracy, oraz badań okresowych. Wraz z coraz większą świadomością na temat zdrowia i profilaktyki, pracodawcy zaczynają jednak interesować się dodatkowymi benefitami zdrowotnymi dla swoich zespołów.
Jednym z benefitów, po który warto sięgnąć, poza pakietami prywatnej opieki medycznej, są dodatkowe badania profilaktyczne pracowników. Firmy często obawiają się jednak logistyki takich badań i ich kosztów. Wbrew pozorom zorganizowanie takich badań wcale nie jest trudne, a dodatkowo można w pełni dostosować logistykę badań do specyfiki danego zakładu.
Zorganizowanie dodatkowych badań medycznych dla pracowników to nie tylko ciekawy benefit, mogący wyróżnić firmę na rynku pracy, ale również doskonała inwestycja w zdrowie zespołu i większą wydajność organizacji.
Pakiety badań profilaktycznych dla firm – przydatny benefit pracowniczy
Jak wynika z badań i raportów na temat tego, jak pracownicy postrzegają kwestię benefitów, szczególnie często podnoszone są aspekty zdrowotne. Obecnie przyciągnięcie dobrych, utalentowanych specjalistów wymaga od firm zapewnienia właśnie interesujących dodatków do wynagrodzenia. Aż 75% badanych twierdzi, że na etapie aplikowania do danej firmy zwraca uwagę na to, czy oferuje ona benefity. Przy tym połowa ankietowanych określa benefity jako kluczowy dodatek do otrzymywanej pensji. Wiedząc o tym, firmy stawiają w szczególności na prywatną opiekę medyczną. Warto pójść o krok dalej i zorganizować dla zespołu dodatkowe badania, które świetnie wpisują się w ich potrzeby i oczekiwania.
Jakie rodzaje badań lekarskich pracowników możesz zorganizować?
Badania lekarskie organizowane są na terenie firmy. Odbywają się w wyznaczonych dniach i godzinach, o czym pracownicy są wcześniej powiadamiani. Badanie lekarskie pracownika obejmuje dowolnie wybrane rodzaje badań. Można zdecydować się na jeden z proponowanych pakietów lub wybrać własne badania, które najlepiej odpowiedzą na potrzeby pracowników i ich stan zdrowia.
Kontrolne badania dla pracowników mogą obejmować dowolne rodzaje badań. Dla swoich pracowników możesz zorganizować m.in.:
- badania z krwi - morfologia, badania na zawartość mikroelementów, cholesterolu itp., a także badania markerów nowotworowych,
- badania USG, EKG, spirometria, itp.
- badania mammograficzne.
Badanie profilaktyczne przeprowadzane jest przez wykwalifikowanych specjalistów z zachowaniem poufności. Dostęp do wyników badań posiada jedynie badany pracownik.
Kontrolne badania lekarskie, które pracownicy mogą wykonać w siedzibie firmy za darmo i bez dojazdu do placówki medycznej to potrzebny i doceniany benefit. Badania mogą być realizowane jako samodzielna usługa bądź też jako element większej akcji prozdrowotnej – uzupełnienie kampanii edukacyjnej, część eventu zdrowotnego (Dzień zdrowia), a nawet spotkania integracyjnego.
Profilaktyczne badania lekarskie w siedzibie firmy – dlaczego warto?
Przeprowadzanie dodatkowych, kontrolnych badań profilaktycznych dla pracowników w firmie przynosi wiele korzyści zarówno dla pracowników, jak i dla pracodawców. Co się do nich zalicza?
Korzyści dla pracowników:
- Badania profilaktyczne są świetnym pomysłem na zwiększenie świadomości zdrowotnej. Mogą dostarczyć informacji na temat ryzyka zachorowań np. na choroby zawodowe. To skłania do zwracania większej uwagi na zdrowie i profilaktykę.
- Badania diagnostyczne umożliwiają wczesne wykrycie potencjalnych chorób u pracowników. To z kolei umożliwia szybsze podjęcie dalszej diagnostyki, leczenia i zwiększa szanse na wyleczenie.
- Wczesne wykrycie problemów ze zdrowiem może wpłynąć na ułatwienie i przyspieszenie leczenia i zmniejszenie jego kosztów.
- Niekorzystne terminy i koszty badań lekarskich to częste powody, dla których pracownicy rezygnują z większej troski o swojej zdrowie. Zorganizowanie badań profilaktycznych pracowników w siedzibie firmy pozwala rozwiązać te problemy, dzięki oszczędzaniu czasu pracownika.
- Większa produktywność dzięki poprawie zdrowia oraz poczuciu, że potrzeby pracowników są przez pracodawcę zauważane i zaspokajane.
Korzyści dla firm i pracodawcy:
- Spadek liczby dni zwolnień lekarskich ze względu na wcześniejsze wykrycie chorób, a tym samym oszczędności dla organizacji.
- Oferowane pracownikom dodatkowe badania to benefit, który pozwoli pracodawcy wyróżnić się na tle innych firm. Co więcej, jest to benefit odpowiadający na oczekiwania pracowników.
- Zarówno badania polegające na pobraniu krwi jak i inne badania lekarskie (USG, mammografia itp.) nie zajmują dużo czasu. Łatwo jest je zorganizować i przeprowadzić nawet w firmie, która nie może sobie pozwolić na przestoje produkcyjne. Pracownicy zapisywani są bowiem na konkretne godziny.
- Badania w firmie to rozwiązanie, które nie tylko oszczędza czas pracownika, ale również minimalizuje konieczność zastępstw na czas jego nieobecności.
- Organizacja badań poprawia wizerunek firmy w oczach pracowników, zwiększa ich lojalność wobec firmy i wpływa na mniejszą rotację.
- Lepszy wizerunek pracodawcy na zewnątrz organizacji pozwoli przyciągnąć do firmy nowych pracowników, w tym także prawdziwe talenty - specjalistów o dużej wiedzy i doświadczeniu.
- Skierowanie na badania profilaktyczne w firmie daje pewność, że pracownicy rzeczywiście wykonają badania.
Chcesz dowiedzieć się, jak mogłoby wyglądać badanie pracowników zatrudnionych w Twojej organizacji?
Skontaktuj się z naszym specjalistą. Przygotujemy dla Ciebie ofertę, w której przestawimy Ci możliwości odpowiadające Twoim potrzebom.
Badanie profilaktyczne pracowników – jak wygląda początek współpracy?
Rozpoczynając współpracę, stawiamy przede wszystkim na to, by jak najlepiej poznać potrzeby pracowników klienta i specyfikę firmy. Każda organizacja zmaga się bowiem z własnymi wyzwaniami. Stan zdrowia pracowników i to, jakie badania należy wykonać, by rzeczywiście pomóc im w szybkiej diagnostyce ewentualnych chorób są często wynikiem konkretnych warunków pracy, obciążeń wynikających z wykonywanych zadań oraz demografii w danej organizacji. To właśnie dlatego dopiero po dokładnym zbadaniu potrzeb organizacji, przygotowujemy spersonalizowaną ofertę, w której wskazujemy, u ilu pracowników jakie badania będą wykonywane, a także jaki jest przewidywany czas przeprowadzenia badania.
Przy organizacji badań u klienta ważne jest nie tylko ustalenie, jakie badania będą najlepszym wyborem dla pracowników, ale również jak najlepiej je zorganizować. Badania w firmie klienta mogą odbywać się np. na początku zmiany lub pomiędzy zmianami – w zależności od możliwości i potrzeb organizacji. Pracownicy są zapisywani na badania w taki sposób, aby jak najmniej wpłynąć na ciągłość produkcji lub swoją pracę. Dodatkowo liczebność oraz skład personelu, łącznie z naszymi koordynatorem, są dostosowane do specyfiki danego klienta.
Możliwe jest także przygotowanie pełnej kampanii informacyjnej dla pracowników, co pozwoli odciążyć dział organizujący badania w firmie. Pracownicy zyskują dzięki temu wszystkie niezbędne informacje o tym, jak przygotować się do badań profilktycznych w firmie, jak będą one przebiegać.
Jakie są koszty badań profilaktycznych dla pracowników?
Mając na uwadze to, że każda organizacja wymaga indywidualnego podejścia, dostosowujemy pakiety badań profilaktycznych do potrzeb i wyzwań klienta. Od czego zatem zależy cena badań pracowników? Przede wszystkim od tego:
- u ilu pracowników będzie takie badanie lekarskie przeprowadzane,
- na jakie pakiety zdecyduje się pracodawca zatrudniający pracowników danej firmy,
- ile osób personelu medycznego będzie potrzebnych do wykonywania badań w firmie klienta,
- czy będzie potrzebna pomoc osoby koordynującej badania,
- czy będzie potrzebne przeprowadzenie kampanii informacyjnej lub edukacyjnej dla pracowników,
- jakie są koszty dojazdu do klienta.
Koszty badań laboratoryjnych dla grupy 75 osób zaczynają się od kwoty 4500 zł netto lub 60 zł od osoby.
Co o współpracy z nami mówią klienci?
Aktywności związane z Dniem Zdrowia oraz szkoleniem z pierwszej pomocy zostały przeprowadzone w preferencyjnych godzinach dla każdego pracownika naszego zakładu. Mając na uwadze specyfikę pracy w firmie RECARO, specjaliści SQD Alliance zaplanowali i przeprowadzili badania w taki sposób, aby w jak najmniejszym stopniu zakłócić ciągłość produkcji.
*Usługa realizowana w ramach grupy partnerskiej z SQD Alliance.
Zdrowie pracowników i badania diagnostyczne w firmie – dowiedz się więcej
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat kwestii związanych z promocją zdrowia w firmie, wellbeingiem oraz profilaktycznymi badaniami pracowników? Nasi specjaliści przygotowali dla Ciebie ciekawe artykuły dotyczące szeroko pojętej tematyki zdrowotnej.
Case studies
Zastanawiasz się, jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie?
Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą, aby porozmawiać o szczegółach i poznać Twoje potrzeby.
Administratorem danych zawartych w korespondencji e-mail jest NMS-Novelty Medical Supply Sp. z o.o. z siedzibą w Pszczynie przy ulicy Stefana Batorego 17, 43-200 poczta Pszczyna, NIP: PL6381806423, REGON: 24302815400000, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000438742.
Wysyłając wiadomość, przekazują nam Państwo adres e-mail oraz inne dane zawarte w treści wiadomości. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych są dostępne w Polityce Prywatności dostępnej na tej stronie internetowej.
Wiadomość wysłana poprawnie